Średnia ocen z facebook
4.7 / 5
Aktualna liczba opinii 80

CZY TRENING W DOMU MOŻE BYĆ EFEKTYWNY?

CZY TRENING W DOMU MOŻE BYĆ EFEKTYWNY?

Każda aktywność fizyczna, a przede wszystkim trening sportowy przynosi wymierne korzyści dla naszego organizmu. Istnieją jednak określone warunki, które muszą zostać spełnione, aby każdy trening był efektywny, a w szczególności ten wykonywany w domu. Przede wszystkim nasza aktywność powinna być regularna. Bez systematyczności, nawet osiągając szybko zamierzone efekty – równie szybko je stracimy. Nasze ciało ma specyficzną zdolność do adaptacji, lecz trwałe zmiany zachodzą tylko i wyłącznie jeśli dostarczamy ciągłych bodźców do zmian – inaczej mówiąc jeśli chcemy poprawić wydolność, zrzucić kilka zbędnych kilogramów lub odwrotnie; zbudować nasze mięśnie – nasz trening powinien być systematyczny!

Kolejną ważną sprawą jest intensywność – nie możemy cały czas (np. przez 3 miesiące) ćwiczyć tak samo. Dlaczego? Nasz organizm szybko przyzwyczaja się do określonych, stałych bodźców. Co to znaczy w praktyce? Na przykład – jeśli właśnie trenujemy tylko i wyłącznie w domu, wykonując trening wg planu treningu dvd czy znalezionego na yt (czy gdziekolwiek indziej), opartego głównie na ciężarze własnego ciała (bez dodatkowego sprzętu) – nasz organizm szybko się przyzwyczai do takiego treningu. Pierwsze efekty się pojawią, natomiast potem – pomimo że będziemy w stanie zrobić cały trening bez problemu – nasza sylwetka przestanie się zmieniać. Co trzeba zrobić? Zwiększyć intensywność bodźców, czyli zwiększyć obciążenia. Jak to zrobić? Możemy albo wydłużyć czas treningu (lub zmniejszyć czas przerw pomiędzy ćwiczeniami) albo zainwestować w dodatkowy sprzęt treningowy. Oba rozwiązania są dobre. Jednak druga opcja – jest naszym zdaniem lepsza. Dlaczego? Po pierwsze: kupując np. hantelki treningowe dodatkowo zwiększamy obciążenie, dzięki czemu dajemy nowy bodziec naszemu ciału (w skrócie). Po drugie – i tutaj dochodzimy do kolejnego czynnika/warunku efektywnego treningu – urozmaicamy sobie trening. Nie ma nic gorszego niż rutyna, szczególnie treningowa. Aktywność ma być również przyjemnością. Ciekawa, urozmaicona. Dlatego warto czasem zainwestować w trochę sprzętu. Kupić ławkę treningową, hantelki (czy inne obciążenie, np. w postaci kettelbells) które nie tylko dadzą nam nowe możliwości kształtowania naszego ciała, ale niezwykle urozmaicą nasze treningi o nowe ćwiczenia. Przy tym nie zajmują dużo miejsca, a obecnie nawet wydawać by się mogło proste ławki treningowe są niezwykle funkcyjne (lub multifunkcyjne), a wachlarz naszych ćwiczeń rozszerza się do pokaźnych rozmiarów.

Zachowując te trzy warunki: systematyczność, odpowiednia intensywność oraz brak rutyny trening w domu z pewnością będzie efektywny, udany i ciekawy. Jeśli nie wiesz na jaki sprzęt się zdecydować i/lub potrzebujesz wskazówek, pomocy – napisz do nas. My pomożemy wybrać spośród m.in. spośród: taśm TRX, atlasów treningowych, orbitreków, bieżni, sprzęt dopasowany do Ciebie, a nasz trener pomoże ułożyć odpowiedni plan treningowy dopasowany do sprzętu ale przede wszystkim do Ciebie i twoich celów. 

Udostępnij ten wpis

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.