Średnia ocen z facebook
4.7 / 5
Aktualna liczba opinii 80

Trening na orbitreku

Trening na orbitreku

Orbitrek, wykorzystywany na siłowaniach, coraz częściej pojawia się również w domach. Stanowi on wygodny sprzęt sportowy, pozwalający nie tylko na przeprowadzenie rozgrzewki przed treningiem siłowym, ale również wykonanie pełnego treningu interwałowego, spalającego tkankę tłuszczową. Na siłowniach i w klubach fitness konkuruje on  z wieloma innymi sprzętami, które zdają się spełniać podobną funkcję. Zastanawiając się nad wyborem między orbitrekiem a rowerkiem, bieżnią oraz innymi maszynami należy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, jakie partie ciała ćwiczyć można na poszczególnych sprzętach. Wioślarz wzmacnia głownie mięśnie pleców i ramion. Bieżnia kształtuje przede wszystkim mięśnie nóg oraz pośladków. Podczas jazdy na rowerze pracują nie tylko mięśnie nóg i pośladków, ale również brzucha – wszystkie z tych partii są zaangażowane również podczas ćwiczeń, wykonywanych na stepperze. Orbitrek, angażuje natomiast mięśnie całego ciała – nogi, pośladki, brzuch i ramiona. W porównaniu do wymienionych maszyn, orbitrek zapewnia trening bezpieczniejszy dla stawów. Dodatkowo jest prosty w obsłudze. 

Czy warto kupić orbitrek?

Ryzyko kontuzji w czasie treningu na maszynie eliptycznej jest minimalne. Poszczególne partie ciała podczas wykonywania ćwiczeń pracują w naturalnych dla siebie płaszczyznach (w sposób anatomiczny), co chroni ćwiczącego przed urazami stawów i kręgosłupa, powstającymi na skutek przeciążeń. Dlatego też trening na orbitreku jest przeznaczony dla osób w każdym wieku. Maszyna zajmuje ponadto niewiele miejsca i pozwala wykonywać ćwiczenia o różnym stopniu trudności, nie wymagające specjalnego przygotowania. Dlatego też  jest jednym ze sprzętów fitness najchętniej wybieranych do użytku domowego. Żeby okazał się dobrą inwestycją i został efektywnie wykorzystany należy wiedzieć jak prawidłowo i skutecznie ćwiczyć na orbitreku. Przed treningiem, którego właściwa część powinna trwać minimum 30 minut, należy dokładnie rozgrzać mięśnie, np. ćwicząc przez 10 minut  w wolnym tempie. W trakcie ćwiczeń plecy powinny być proste, brzuch wciągnięty, głowa uniesiona. Do często popełnianych błędów należą: pochylanie się, spoglądanie w dół oraz zbyt mocny uścisk ramion urządzenia. 

Co dają ćwiczenia na orbitreku?

Trenażer eliptyczny jest jednym z najbardziej wszechstronnych urządzeń. Pozwala wykonać trening angażujący ponad 90 % mięśni naszego ciała. Regularny ponad 30 minutowy trening na orbitreku, minimum 3 razy w tygodniu, przy odpowiednio dobranej intensywności pozwala zaobserwować pierwsze efekty już po miesiącu. W przypadku ćwiczeń odchudzających na orbitreku, efektem jest spadek obwodu pasa, bioder oraz ud. Efektem treningu wydolnościowego na orbitreku (złożonego z ćwiczeń wykonywanych przy dużym oporze), jest natomiast wzmocnienie mięśni. Wzmocnieniu ulegają zwłaszcza nogi oraz brzuch, w tym mięśnie skośne brzucha, stymulowane pracą rąk w dużych zakresach. Do efektów ćwiczeń na orbitreku  należą ponadto: przyspieszenie metabolizmu, stymulacja układu krążenia oraz  poprawa ogólnej wydolności i kondycji.

Udostępnij ten wpis

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.