Średnia ocen z facebook
4.7 / 5
Aktualna liczba opinii 80

Corporate wellness – nowy trend w motywacji pracowników

Corporate wellness – nowy trend w motywacji pracowników

Jak wykorzystać potencjał drzemiący w pracownikach firmy, aby zwiększona była ich motywacja do wykonywania powierzonych obowiązków? Nowoczesnym rozwiązaniem jest poprawa kondycji psychicznej i fizycznej zatrudnionych poprzez szeroki zakres działań, zwanych corporate wellness. Jaka jest jednak definicja tego trendu? W jaki sposób corporate wellness realizowane jest w praktyce? Czy istnieją możliwości wdrożenia takich działań w każdej firmie, bez względu na jej wielkość, charakter branży czy strukturę? Oto najważniejsze informacje dotyczące corporate wellness!

Czym jest corporate wellness?

Żyjemy w czasach samodoskonalenia, co dotyczy również dbałości o zdrowie fizyczne czy samopoczucie. Nie dziwi więc fakt, że również pracodawcy starają się zachęcać i pomagać swoim pracownikom w podejmowaniu wysiłków na rzecz zdrowych nawyków. Termin „corporate wellness” odnosi się do programów stosowanych przez zakłady pracy w celu poprawy zdrowia zatrudnionych. Starannie zaprojektowany i skutecznie wdrożony program nie tylko podnosi zadowolenie pracowników i pomaga im w zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym. Przyczynia się również do spadku absencji, zwiększa morale i produktywność załogi, jak też poprawia wizerunek firmy. Udany program corporate wellness przynosi więc zarówno korzyści finansowe, jak i przede wszystkim zdrowie oraz zadowolenie uczestników!

Corporate wellness w praktyce

Podstawą idei corporate wellness jest stworzenie przyjaznego dla zdrowia środowiska pracy oraz uwzględnianie zdrowia i samopoczucia pracowników w strukturze firmy. Świadomość zdrowia powinna być obecna w każdym aspekcie działalności organizacji. Przy planowaniu programu, warto jednak być praktycznym - powinien być on dostosowany do warunków i infrastruktury konkretnej firmy. Jeśli chcemy uzyskać trwałe zaangażowanie uczestników programu corporate wellness, będzie to znacznie łatwiejsze z usługami dostępnymi w miejscu pracy.

Zakres działań, jakie można podjąć, jest naprawdę szeroki. Mogą to być różnego rodzaju regularne kontrole zdrowia czy edukacja zdrowotna. Inną możliwością jest wprowadzenie zdrowszych opcji w menu firmowej stołówki czy też oferowanie pożywnych przekąsek kosztem automatów ze „śmieciowym” jedzeniem. Nie należy jednak zapominać o promocji aktywności fizycznej i tworzeniu dla niej odpowiednich warunków – dobrym rozwiązaniem może więc być wydzielenie w biurze sali do ćwiczeń bądź relaksu.

Sala do ćwiczeń w firmie

Planując urządzenie sali do ćwiczeń, należy zacząć przede wszystkim od wygospodarowania odpowiedniej przestrzeni w biurze. Wielkość pomieszczenia zależeć będzie oczywiście od liczby pracowników, warto jednak uwzględnić nie tylko miejsce dla sprzętu, w jaki zamierzamy zaopatrzyć salę, ale również przestrzeń na zajęcia grupowe. Sporą popularnością wśród pracowników biurowych cieszą się chociażby zajęcia z fitnessu czy jogi. Zwłaszcza joga oddziałuje zarówno na ciało (w tym kręgosłup), jak i psychikę, relaksując oraz uspokajając umysł i emocje. Dobrym rozwiązaniem może być również postawienie na stretching i ćwiczenia wzmacniające, ukierunkowane na walkę z problemami wynikającymi z długotrwałej pozycji siedzącej. Dużą popularnością cieszą się dziś ćwiczenia siłowe, do których potrzebne są chociażby obciążenia. Podstawowo wyposażona siłownia nie zajmuje jednak dużo miejsca, a pozwala na pełnowymiarowy trening mięśni całego ciała.

Corporate wellness nie tylko w „korpo”!

Warto pamiętać, że wbrew pozorom (i nazwie), dbałość o corporate wellness nie musi dotyczyć tylko korporacji! W rzeczywistości koncepcja ta możliwa jest do wdrażania i realizowania w jakimkolwiek miejscu pracy, nie tylko w przypadku dużych, międzynarodowych firm. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby corporate wellness wprowadzić w fabrykach, mniejszych biurach, a nawet całkiem niewielkich, rodzinnych firmach. Nie można jednak zapominać, aby proponowane usługi i aktywności były możliwie różnorodne. Warto być też otwartym na sugestie i opinie pracowników. To oni powinni być jak najbardziej zaangażowani w dany pomysł. W końcu propagowanie corporate wellness to nawoływanie do zmiany stylu życia i rezygnacji ze złych nawyków. Często wymaga więc nieco czasu i zaangażowania.

Udostępnij ten wpis

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.