PORĘCZE DO ĆWICZEŃ Jest 11 produktów.

Poręcze do dipów, czyli pompek szwedzkich to jedne z najpopularniejszych sprzętów wykorzystywanych w kalistenice, czyli technice ćwiczeń fizycznych z wykorzystaniem własnej masy ciała. Drążki stanowią podstawowe wyposażenie klubów fitness i siłowni, również tych znajdujących się na świeżym powietrzu. Co dają ćwiczenia na poręczach i na co zwracać uwagę podczas ich zakupu?

W Special Fitness znajdziesz duży wybór różnego rodzaju poręczy do ćwiczeń.

Co dają ćwiczenia na poręczach?

Trening z wykorzystaniem poręczy gimnastycznych, o ile wykonywany jest w sposób staranny i systematyczny, jest nie tylko efektywny, ale i w pełni bezpieczny. Zapewnia rozrost tkanki mięśniowej w okolicach klatki piersiowej i grzbietu, a także pozwala na wyrzeźbienie tricepsów i mięśni naramiennych.

Poręcze do dipów są odpowiednie zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych. Za ich pomocą wykonuje się najczęściej tzw. pompki szwedzkie, polegające na zaangażowaniu kilku różnych mięśni, w tym:

  • trójgłowego ramienia,

  • naramiennego tylnego,

  • naramiennego przedniego,

  • czworobocznego,

  • klatki piersiowej.

Dowiedziono, że tego rodzaju ćwiczenia pozwalają na szybszy rozwój wybranych partii mięśniowych i co więcej, można je wykonywać zarówno na siłowni pod okiem trenera personalnego, jak i na placu do Street Workoutu.

Zaletami płynącymi z treningu na poręczach treningowych są m.in.:

  • rozbudowa barków i ramion,

  • zwiększona mobilność w stawach,

  • łatwość w rozbudowywaniu treningów (wystarczy zwiększyć liczbę wykonywanych pompek lub połączyć je z dłuższym planem treningowym),

  • poprawa ogólnej sprawności organizmu,

  • niskie ryzyko kontuzji.

Rodzaje poręczy

Na rynku sprzętów z wyposażeniem siłowni znaleźć można wiele rodzajów poręczy. Część z nich przeznaczona jest do montowania do ściany, a część stacjonarna. Ich wybór uzależniony jest przede wszystkim od indywidualnych preferencji ćwiczącego i tego, czy będzie on przeprowadzał treningi w domu, czy będzie mógł postawić je we własnym ogrodzie.

Na potrzeby profesjonalnych klubów fitness i siłowni, poręcze do ćwiczeń są znacznie bardziej rozbudowane i bardzo często wielofunkcyjne np. z wygodnymi półkami do stabilizacji łokci lub oparciem dla kręgosłupa.

Czym kierować się podczas zakupu poręczy do ćwiczeń?

Wybór odpowiednich poręczy gimnastycznych powinien być poprzedzony dokładnym określeniem najważniejszych parametrów, w tym:

  • trwałością materiałów - konstrukcja powinna być stabilna i przede wszystkim trwała,

  • jakością wykonania rączek lub uchwytów - dobrze jest, gdy są one pokryte gumą, co ułatwia podciąganie i zapobiega wyślizgiwaniu się z rąk,

  • wytrzymałością - warto zwrócić uwagę na to maksymalną masę osoby ćwiczącej (powinno być to podane przez producenta),

  • wymiary - dopasowane do pomieszczenia i indywidualnych preferencji,

  • marka - im bardziej znana i ceniona, tym lepiej. Są one bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne i posłużą wiele lat.

Sprawdź również kategorię: DRĄŻKI DO PODCIĄGANIA

Pokazano 1 - 11 z 11 produktów
Pokazano 1 - 11 z 11 produktów